KAT.C - MAN TGL 12.240


Sprawdzenie poziomu oleju w silniku powinno być robione gdy pojazd jest na płaskiej powierzchni. WORD wymaga jedynie wskazania gdzie i przy użyciu jakich przyrządów sprawdza się ten poziom.
Wyłączyć zapłon
Odblokowanie pokrywy silnika [otwarcie klapy czołowej]-
Wyłączyć wcześniej wycieraczki - ramiona wycieraczek muszą być w pozycji spoczynkowej!!
Wewnątrz kabiny znajduje się odblokowanie klapy. [z lewej strony kolumny kierowniczej]

Następnie trzeba nacisnąć palcem w górę blokadę pod klapą czołową.
Odchylić klapę czołową - jest to wspomagane przez 2 amortyzatory pneumatyczne

Olej [jeżeli brakuje] uzupełnia się przez króciec wlewu z czerwoną pokrywą.
Odczyt poziomu oleju - wskaźnik prętowy - kolor zielony

 

Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego
Uwaga - płyn może być gorący !!
Zbiornik napełnia się poprzez króciec z zieloną pokrywę wlewu
Minimum jest wyraźnie zaznaczone na szwie zbiorniczka

 

Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego

Na desce rozdzielczej pod szybkościomierzem są zamontowane dwa manometry, które wskazują ciśnienie powietrza sprężonego dla osi przedniej [obwód I] oraz osi tylnej [obwód hamulcowy II]
Wskazówki wskaźników powietrza sprężonego muszą być poza czerwonym obszarem!!
Oznacza to ciśnienie ponad 6 barów powietrza - co wyraźnie widać na manometrach.

 

Sprawdzenie poziomu płynu w spryskiwaczach szyb / układ czyszczenia reflektorów
Wystarczy zdjąć wlew z prawej strony kabin, nad stopniem dla pasażera

[pobierz] 0.3 MB obsluga-techniczna-man-tgl